Efter jul har det hänt en del. På bord 2, där staden finns, har jag flyttat en del stad-hus till bakom innersta spåret så nu måste jag ge mig på jakt efter fler stad-hus.Så nu är det ett stort hål i bebyggelsen
Spårvägen är nu elektriskt inkopplad med brytare så nu går spårvagnarna också. På stationen (2) har det inte hänt så mycket.
Station 1, vid köraggregaten på bord 1, har jag gjort om med avkopplingsskenor, lite smalare mellan spåren och därför flyttat stationshuset, som nu står i bakgrunden på bilden.
På spår 1 (närmast) står ett litet diesellok med tankvagnar från olika bolag. På spår 2 står ett ånglok frön Österrikiska statsbanorna, D 52. Det har personal i tendern (kolvagnen). Det har fem drivaxlar och känns igen bl a på den avlånga skorstenen. Bakom sig har det godsvagnar från olika bolag På spår 3 står ett Schweiziskt S:t Gotthardslok med Silberlinge passagerarvagnar.Bakom stationens 3 huvudspår passerar ett litet ånglok med kylvagnarUnder cirkel på våning 3 finns ett helt nytt fabriksområde. Det tidigare rundspåret blev för snävt för många lok och vagnar. Nu finns stickspår för fabriken och chokladfabriken. Kranen når även dessa spår.
Författare: haeffner
Fredrik, pensionerad distriktsläkare. En av mina hobbies är modelljärnvägen som jag berättar om här.
Visa alla inlägg av haeffner